Bir Dakikanı Alacak



Aslında bu günler önce yazmak istediğim bir yazıydı. Hatta bir kaç yazım vardı paylaşacağım ancak kendimi çokta iyi hissetmediğim ve hastanelerden toparlanamadığım bir hafta içindeyim. Bu nedenle çok afilli cümleler ya da aşırı bilgi içeren bir yazı değil şimdiden bilgin olsun. 

Yazıya başlamadan hadi kendine bir keyif çayı koy ve okumaya başla.

Öncelikle ülkede yaşanan orman yangınları için inanılmaz derecede üzgünüm. Beni bilen bilir arkadaşlarımın doğum günlerinde adlarına fidan bağışı yapmayı severim. Tabi çoğu kişi bunu gereksiz görür. Hatta gidip kontrol ediyor musun fidanlarını diye kafa bulanlarda olmadı değil. Hayır kontrol etmiyorum ancak bir haftadır benim gibi bir çok doğa dostunun emeklerinin küle dönüşünü şoklar içinde izliyorum. Hakaret etmeden daha nasıl yazıya devam edebilirim bilemiyorum.

Şurası çok aşikar ki neden ve ne için bu yangınların çıkarıldığını hepimiz biliyoruz. Ancak elimiz kolumuz bağlı ülkenin bayır aşağı gidişini izlemekten başka çare bulamıyoruz. Her nereye adım atarsak, nereyi düzeltmeye çalışırsak bir şekilde emeklerimiz küle dönüyor. Daha da dayanamıyorum artık olanlara.

Herkes kendi açısından ele alıyor durumu. Beton ormanında nefes alamazsınız önce bunu kafanıza kazıyın. 

Ne diyeyim ki, bir yanda temizledik denilen aslında şöyle bir üstünden temizlenen müsilaj sorunu. Bir yanda seller... Bir yanda sayısız yerde çıkan, dinmek bilmeyen orman yangınları. Ve yurduma durmadan gelen bilim insanları(!) pardon mülteciler. 

On yaşlarımı hatırlıyorum da, güzel zamanlarmış. Ağaçların ormanlarda kaldığı. Çoğu yerin bilinmediği. Türkiye'nin Türklerde olduğu altın zamanlarmış, bilememişik.

Şimdi ben çocukken şöyleydi böyleydi diyerek yazıyı uzatmayacağım. Sadede geliyorum, eğer hasar alan ciğerlerimiz tekrar iyileşsin diyorsanız buna gerçekten üzülüyorsanız Tema'da bir fidan 10 tl. Bağış yapabilirsiniz. Ha benim için para çok kıymetli ben değerli kağıt parçamı harcamadan bu işi yapmak istiyorum derseniz ona da çaremiz var. Telefonunuza helpsteps indiriyorsunuz ve adımlarınızı orada bulunan bağış kampanyalarına gönderiyorsunuz. Ben genellikle bireysel bağışçılara adımlarımı gönderiyorum. Bunlarda genellikle engelli kardeşlerimiz canlarımız oluyor. Fidan bağışlarımı düzenli olarak yaptığım için oradan adımlarımı sadece buna göndermeyi tercih ediyorum.

Tabi son tüketici olarak kararlar her zaman sizde.

Ancak lütfen durmadan futbol kulüplerine göndermeyin. İhtiyaç önceliği denen bir şey var. Onların çok mu ihtiyacı var? Önce ihtiyaçlar hiyerarşisini düzenleyin sonra karar verin.

Keyif çayınız bitti ise bir sonraki yazıda görüşmek dileği ile. Esen kalın!!

0 yorum