100 Milyon Yıllık Uyku



Pandeminin hala devam etmesine rağmen insanların çılgınca denizlere gitmesini ve hatta denizde yer bulamayınca gölleri ve yerleşim yerlerine yakın dereleri hınca hınç doldurmasını şaşkınlıkla izliyorum. Bu görüntüleri izlerken dilimden şu cümleler istemsizce döküldü, "umarım denizde de mikrop çıkar da bu şekilde davranırsınız". Bir anda annem böyle bir şey in yakın zamanda olabileceğine dair bir haber okuduğunu söyledi. Hemen araştırdım tabi ki. 

Araştırmayı yapan Japonya Deniz-Yeryüzü Bilim ve Teknoloji Ajansı ekibi. Bu yapılan araştırma, yeryüzünde az oksijen ve besin ile on milyonlarca yıl var olabilen bazı ilkel türlere ışık tutuyor. 

Tabi burada beni korkutan şey 100 milyon yıldan uzun süredir Pasifik denizinin dibinde uyuyan mikropların uyandırılması. Zaten Japon ekip dahi hemen hemen buldukları bütün mikropları canlandırmalarına şaşırmış. Bunun çok şaşırtıcı olduğunu belirtmiş. Sanırım uyanan mikropların 100 milyon yıllık olmaları onları şaşırtan şey. Çünkü genel olarak bu kadar uzun yıllarca bir çok mikrop yaşayamaz. Şuan uyanan bu dinazor çağı mikroplarının bu dünyaya ne yapabileceğini düşünemiyorum bile. 

Herkese şimdiden geçmiş olsun diliyorum ve umarım en kısa zamanda bu gösteriş merakınızdan da vazgeçersiniz.

0 yorum