Delirmeme Challenge


Allah'ım neredeyim ben? Ne bu tantana...? Adeta maymunlar gezegeni, herkes bir şey söylüyor, herkes bir şey paylaşıyor. Sakin kalmalıyım. Bir süreliğine uzaklara gidiyorum, bütün sosyal bağlantılarımı koparıp. İşte şimdi oldu, bir parça huzur...

Bir dakika! Gitmeden önce diyeceklerim var.



Hepimiz aynı yolun yolcusuyuz! Şuan uzun yıllar boyunca kimsenin deneyimlemediği bir durumun ortasındayız ve açıkçası neyin doğru neyin yanlış olduğunu tam olarak hala kestiremiyoruz. Bu yüzden size iyi gelen herkese iyi gelmek zorunda değil. Öncelikle lütfen bunun kafasını bir kenara koyun. Üstüne üstlük yapmıyoruz diye de sakın bizi suçlamayın. Şahsen ben artık her birinizin tavsiyesine uymuyorum ve bu yüzden de kendimi suçlu hissetmiyorum. 

Beni sorumsuz sanacaksınız lakin öyle değil. Yakın çevremin garip tavsiyelerini bir kenara bırakıyorum. Geçenlerde öyle bir videoya denk geldim ki gülsem mi ağlasam mı bilemiyorum. Belki çoğunuz izledi. Biri schweppes içeceğinde coronayı koruyan bakın koruyan(!) bir madde olduğunu hatta bunu kefir ile karıştırıp içildiğinde yararlı olduğunu ve hastalığa yakalanmadığımızı anlatıyordu. Öncelikle lütfen bu bir troll içerik olsun. Eğer troll içerik dahi değilse bu nasıl bir kafa yapısı anlayamadım. Yapmayın, insanların sağlığı ile oynamayın. Bu tarz tavsiyelere artık söylenecek cümlem kalmadı. Allah'a havale ediyor. Ve Allah'ın onlara akıl verilmesini diliyorum.

Bir psikolog değilim ancak bilinçli bir insan olarak sizlere bu süreci delirmeden nasıl atlatabileceğinizi söyleyebilirim. Tabi bunları lütfen birer öneri olarak alın.

Mesela en önemlisi günlük rutinlerinizi korumanız. Her gün covid öncesinde ne yapıyorsanız onu yapın. Düzenli uyuyun ve uyanın, hatta spor saatleri de ekleyebilirsiniz. Kendimden örnek vermem gerekirse öncesinde ne yapıyorsam aynı devam ediyorum. Sabah 7:30 gibi uyanıyorum 1 saat kitap okuyup ardından kahvaltımı yapıyorum. Eğer homeoffice değilsem ya sabah rutin hareketlerimi yapıyorum ya da saç ve yüz bakımı yapıyorum. Bunlar içinde sizlere başka bir yazımda öneriler sunacağım. Daha sonra kahve yapıp günlük haberleri okuduktan sonra ya blog yazıları yazıyorum ya da yine kitap okuyorum. Eğer sabah rutin hareketlerimi yapmamışsam akşam üzerine doğru bunları tamamlayıp uyumadan önce de film ya da dizi izliyorum. Ha bir de aşırı şekilde oyun oynuyorum. Tam 8 aydır oynadığım ve bağlandığım bir oyun var. Bu pandemi sürecine gerçekten ilaç gibi gelebilir, daha sonra bunu da sizinle paylaşacağım.

Belkide bulunduğunuz mekana biraz çeki düzen verebilirsiniz. Evinizin dekorasyonunu değiştirebilir, giysilerinizi elden geçirebilir ve giymediklerinizi ayırabilirsiniz.

Bu süreçte benim en çok önem verdiğim aktiviteyi yapabilir yani bilgi edinebilirsiniz. Bilgi sahibi olmak olayları ve hayatı daha kontrol altına almayı sağlar. Kitap ya da makaleler okuyarak kendinizi gelişirebilir. Hatta online eğitimlere katılabilirsiniz. Merak ettiğiniz ne varsa kendinizi geliştirin, öğrenin. Bu süreçte sağlıklıyken en azından bunları yapın, krizi fırsata çevirin. 

Bu gibi aktiviteler kafanızı rahatlatacaktır. En azından korku ve panik hayatınızda daha az yer kaplar. Benim inancım bu yönde. 

Pandemi süreci hakkında her yerden edinilecek bilgi, kafanızın içinde büyük bir kirliliğe ve karmaşaya yol açar ki bu da panik yapmanızı ve önceki yazılarımda da bahsettiğim gibi bağışıklığınızın düşmesine sebep olur.

Zor zamanlar da geçicidir. Zorluklar öğretici ve büyütücüdür. Bakalım bu süreç bize neler öğretecek.

Delirmeme challenge başlasın...

0 yorum