HAYAL

 

Uzun zamandır kişisel gelişim kitapları okumaktan edebi eserlere pek zaman ayıramamıştım açıkçası ve kişisel gelişime biraz ara verip tekrar roman okumaya karar verdim. Başlangıcı da Ayşe Kulin'den seçtim. İyiki de öyle yapmışım.

Ayşe hanımın kitaplarının neredeyse çoğunu okudum. Hatta okuduğum üniversitede, organize edilmiş imza gününe bile katılmış bu naif kadını yakından görme fırsatı yakalamıştım.

Bir Ayşe Kulin olamasamda bir gün bende kitaplarımın okunduğunu görmek ve bilmek isterim.

Gelelim kitaba, anlatmak ve yorumlamak oldukça zor olacak. Hayal kitabı 1983 yılından 2013 yılına kadar olan kitapları ve hayatı ile ilgili yaşadıklarını anlatan bir anı kitabı niteliğinde. Belkide zor dememin nedeni budur.

Biz kitap okurların bildiği bir şeydir bu, ardımızda okunmayı bekleyen dağ gibi bir kitap yığını vardır. Ben biraz geç karşılaştım bu kitapla ama şuan için okuduğuma daha da seviniyorum çünkü yürüdüğüm yolun doğru olduğunu gösterdi bu kitap. Yani hayallerimin peşinden koşmam gerektiğini.

Bu kitapta, bir kitap yazılmadan önce neler yaşandığını, nelerin o kitaba ilham olduğunu, yazılan kitabın gerçek hikayesinin ne olduğunu fark ediyoruz. Yazar acaba bu kitabı ne kadar zamanda yazıyor, ne zorluklar çekiyor, nelerden fedakarlık ediyor ve yayın evine ne kadar zamanda kabul ettiriyor... Ve bir de yayın aşaması var tabi. Biz okurlarada kitabı okuduktan sonra "çok güzel doyurucu bir kitap olmuş yine" demesi ve kitabı ait olduğu rafa kaldırmak düşüyor.

Kitapta da okuyacağımız gibi Ayşe Kulin'de hayatının 30 yılını kaleme alırken bütün bu zorluklardan bahsetmiş. İlk öykü kitabı olan "Güneşe Dön Yüzünü" kitabını ne zorluklarla bastırdığından, diğer kitaplarında geçen gerçek hikayelerinden, o hikayeleri yazabilmek için nasıl ve ne şekilde döküman topladığından çok güzel bir şekilde bahsetmiş. Açıkçası hayran olmamak elde değil. 

Ayrıca yazarlıktan önce olan reklam ve organizasyon sektöründeki çalışmalarına, gazetelerde/dergilerde yaptığı işlere ve bu işlerde yaşadığı olaylara da esprili yaklaşımlarla yer vermiş "Hayal" kitabında. 

Benim gibi çizim yapmayı seven insanlar için de ayrıca kitapların belli yerlerinde karikatürlerin bulunması da çok hoş bir detay olmuş. 

Sizlere şunu yapmış bunu yapmış şeklinde bir kitap yorumu yapamam ancak alıp kitabı ivedilikle okumanızı tavsiye edebilirim. Hele ki şu pandemi döneminde ruhumuza dokunabilecek ve hayallerimiz için umut verebilecek bir eser.

Şimdiden iyi okumalar diliyorum. 



 

0 yorum