Neden "ManikalıMonica" ?



Uzun zamandır bana sorulan bir soru bu; "Neden Manikalımonica"? Aslında bu lakap öyle alelade seçilmiş bir lakap değil. Anlamında çok derin bir tarih barındıran ve bu güzel masalsı tarihe uygun olarak seçilmiş bir lakap.


Bir noktada artık kendi ismimden çok sevdiğim bir isim oldu benim için. Monica'nın başındaki Manika benim köyüm olan BüyükYoncalı'nın Cumhuriyetten önceki ismidir. Monica ise bu köye adını veren hüzünlerle dolu güzeller güzeli bir kızdır. Gelin Trakya'nın bağrında bulunan bu köyün hikayesini hep birlikte okuyalım...

Çok çok eski zamanlarda, bu bölgede yaşayan zengin bir Rum beyinin Marika isminde güzeller güzeli bir kızı varmış. Bembeyaz teni, dalgalı koyu saçları, pembe gül goncası dudağı ve bal rengi ışıl ışıl kocaman gözleri olan bu kıza bir bakan bir daha bakarmış, düşünün o kadar duru bir güzellik. Babası kızını o kadar severmiş ki onu kimselere vermek istemezmiş. Ama tabi ki de Marika vakti zamanı gelince gönlünün istediğine varacakmış... 

Ta ki o elzem olay olana dek... Marika bir gün derenin kenarında gezinirken rivayete göre ayağı kaymış ve kör dereye yuvarlanmış. Yüzememiş, sesini de kimselere duyuramamış. Eve akşam dönmeyen Marika'yı bütün ailesi merak etmiş ve köy ahalisi ile karanlıkta ellerinde meşaleler Marika'yı aramaya çıkmışlar. Uzun arayışlar sonucu cansız bedenini derenin kenarına yakın bulmuşlar ve bütün aile o akşam acılar içinde mahvolmuş... Bu acıya dayanamayan Marika'nın babası, onun güzel hatıralarına itafen köye  ve dereye kızının ismini vermiş.

Zaman içinde Marika olmuş Monica... Monica olmuş Manika... Ve Manika olmuş BüyükYoncalı... Ama derenin adı Manika olarak sonsuza dek kaldı.

Bazen kendimi bu güzel kızın hüzünlü hikayesinde bulurum. Ben ölmedim belki ama her gün bir parçam ölüp gidiyor. Bedenen değil ama ruhen eksiliyorum insanlığa karşı. İnsanların bunca kötülüğünde, yalanında boğuluyorum ve her gün biraz daha eksilip gidiyor bir şeyler benden... Bu yüzden benim adım Manikalı Monica. Her gün hayatın yalanlarla dolu sularında yaşama savaşı veriyorum. Bir gün kim kazanır bilmiyorum.

Lakabım işte böyle bir anlam taşıyor. Umarım ki siz güzel okuyucularımın hayatları daha güzel olur. Kendinize hep güzel bakmanız dileğimle. 

1 yorum

  1. Çok etkileyici bir hikaye bu, çok mutlu olmanız dileği ile ...

    YanıtlaSil