Geldi yine gönlümüzün efendisi


Son yazımın üzerinden yaklaşık bir hafta geçti. Evet bende bu grip illetine yakalandım.  Havalar yüzünden azizim bir sıcaktı bir soğuktu derken, ne giyeceğimizi şaşırdık. Terledik, üşüdük sonunda hastalığa açtık kapımızı. Başta çabuk geçer sandım ama bu hafta da tekrar edince soluğu hastanede aldım. Yataklara düştüm, doktor bana bir çare... Neyse soğuk algınlığı ilacının üzerine bir kaç tane daha ilaç aldım ve eve döndüm. Sağlıklı olmak hiç bir şeye değişilmiyor, sağlığımın değerini bir kez daha anladım. Bir an önce iyileşmek istiyorum.

Peki eski griplere oranla bu insandan geçmeyen hastalık nedir? İsmi, cismi var mıdır? Bu sene de ilaç şirketleri için ne tür grip salgınlarına kapımızı açtık? İşte onu bu hasta yatağımda çok araştırdım. Sanırım tam bir adı yok. 


Yurt genelinde grip vakalarında bir artış var. Başta İstanbul olmak üzere her ilde gerçekten bir artış var ve hastaneler bu vakalarla dolup taşıyor. Aciller dahi dolu. Sağlık Bakanlığı ise grip vakalarını izlemek için numune analizlerine devam ediyor. 

Grip virüs kaynaklı bir hastalıktır ve influenza adı verilen bu virüs kendi içinde A,B ve C olarak üç sınıfa ayrılır. Sağlık Bakanlığının numunelerde yaptığı analiz sonucunda; %40'ı influenza A (H3N2) çıkmıştır. Kalan %7'de ise influenza B virüsü teşhis edilmiştir. Böyle dediğimizde ne kadar korkunç değil mi? Bu virüsleri bahar aylarına kadar görmeye devam edecekmişiz. 

Bence en iyisi grip aşısı olmak. Şuan görülen virüs tipleri aşının önleyebildiği türdeymiş. 6 ay kadar da koruma süresi var. Eğer benim gibi aşı olmamış ve grip olmuşsanız, evde dinlenip ilaçlarınızı içerek atlatabilirsiniz. Birde elinizi yüzünüzü sabunlu su ile bol bol yıkayıp dezenfekte edin.

Herkese şimdiden geçmiş olsun. ☺

0 yorum