2018 - Yeni yıl - Zinciri kırma


Yeni yıla girerken herkes bir hedef belirledi. Daha önceki senelerde yapamadıklarını belki de 2018 hedefi olarak koydu ve bunun için bir liste hazırladı. Bu yeni yılla birlikte sigara bırakılacak, kilo verilecek, bir hobi edinilecek, spora başlanacak...


Bazen insanların yeni yılı bu kadar coşkulu karşılamasını gereksiz buluyorum. Tamam gereksiz demeyelim. Ama bazıları gerçekten abartıyor. Aslında yeni yıl, yeni bir başlangıçtır, hem hayat için hem de insanlar için. Bir yıl boyunca yaşanan kötü anıların silineceğine, tüm olumsuzlukların yok olacağına, hayallere biraz daha yaklaşmaya inanmaktır. Saat 12'den sonra yeni bir hayatın başlayacağı umudu, yeni bir "ben" yaratma motivasyonunun ortaya çıkma beklentisidir o günü bu kadar özel kılan. Sonuçta her şeyin sıfırlandığını düşünürüz. Ya da böyle hissederiz. Ama bana göre 12'den sonra yaşadığımız şey külkedisi masalıdır. Gece yarısına kadar eğleniriz ama saatler gece yarısını gösterdiğinde her şey o büyülü görünümünden çıkar ve sizde bir bal kabağına dönüşürsünüz. 

Bir çok kişi belkide benim gibi, bir yıla bu kadar anlam yüklemenin gereksiz olduğunu düşünüyordur. Eğlence bahane, hedefler şahane! Geçen yılki hedefim daha çok kitap okumaktı. Çünkü çalışma hayatı ile birlikte bu hobime fazla zaman ayıramadığımı düşündüm. Barış Özcan'ın sitesinde bulduğum "Zinciri kırma" takvimi ile kendime 2017 hedefi belirlemiştim. "Her gün 30 dk kitap okuyacağım." diye. Her gün bir şekilde 30 dk ayırmaya çalıştım. Şimdi bu yıl "Zinciri kırma" takvimimde ki hedefim haftada bir blog yazısı yazmak. Tabi fazlası olursa da ne mutlu bana. Sizin de  hedefleriniz var ise "Zinciri kırma" takviminin linkini aşağıya bırakacağım.

Hepinize abartısızca yaşayacağınız ve kendinizi tanıyarak geliştireceğiniz güzel bir yıl diliyorum. Mutlu seneler!

0 yorum